Friday, April 17, 2009

Serius

Baru sahaja tadi aku bermain futsal. Sungguh memenatkan sehingga mampu mengeluarkan peluh-peluh keringat aku yang dah lama tak keluar. Tanpa disedari, aku sebenarnya dah lama tak bermain futsal. Mungkin kerana aku kerap bergaya sibuk buat assignment yang hakikatnya aku malas nak buat.
Di atas semua perkara ini, aku sebenarnya risaukan satu perkara. Perkara yang sangat serius, boleh menghancurkan mana-mana idaman aku terhadap dunia yang 'fana' ini. Perkara yang merungsingkan. Perkara yang aku rasa ramai orang juga rungsingkan.

Berat Badan : Badan dah mula terasa berat. Perut semakin senak bila bermain. Suka melihat peti telivisyen. Berjalan ke kelas sejauh beberapa meter pun terasa penat. Selalu melihat cermin dengan pantas (Bagi mengelak untuk melihat saiz tubuh). Suka makan Snek/Jajan - kata bro-bro. Ketawakan lelaki/wanita kurus. Selalu ditipu oleh rakan yang katanya "Badan ko smart siot, macam Body Builder!". Paling gembira bila masuk ke McD. Sukakan Cheesy Wages KFC - makanan terbaik dunia. Jadikan Afdlin Shauki idola semasa.

Kalau kamu semua ada ciri-ciri ini. Bersedia.






4 comments:

  1. ahahaha..
    ceh..
    macam simptom2 kat aku dulu je podin?
    tp itu dulu la. kini tidak lagi~..
    tralalalla~
    =))

    ReplyDelete
  2. jeng jeng..
    ramadhan menjelma lagi..
    ang ang ang..
    tot tet tada titu titu..
    doraemon..
    paan(bukan name sebenar),apsal blog ko terbengkalai nie paan(bukan name sebenar lagi).
    ble nk masuk citer baru nie paan(skali lg bukan name sbenar)..

    rangkap ke-2..
    karong sayang paan(bukan name sbenar)...
    pastikan mmbr ko 2 xde simptom2 H1N1..
    simpson xpe..
    gua chow dlu..
    kim slm kat awek yg layan blog nie(saye ikhlas)
    k ciao..

    kiikik..
    DEE DEE

    ReplyDelete
  3. wei..sunyi sepi blog hang kan?
    malas la nak update....tgk bola la tu

    ReplyDelete